att tro på sig själv

Här kommer ett inlägg som vissa kanske inte alls tycker om och vissa gillar det. Det är om vikt som spekuleras hos folk, om man är tjock, smal eller normal. Jag tycker man ska ta hand om sig, äta rätt och träna. men det är inte alla som kanske har lätt att göra det. Finns många som tycker det är jobbigt, tråkigt osv, man kanske inte har rätt peppning osv. Alla ser olika ut och oftast har man inte exakt lika kroppar (kroppsbyggnaden) är inte lika.  Vissa är långa vissa är korta. Man har oftast sin egna charm. Man är fin som man är. Dock är det himla synd att man inte är nöjd med sig själv.

Om mig själv först och främst, jag har mått otroligt dåligt över min vikt. Slutet av augusti 2011 var jag på Ikea med min familj & killen vi fick för oss att väga oss på deras våg som stod där. Vet att man ska hålla sig till en våg, men något lockade mig! Jag var tvungen att ställa mig på den vågen, Och det gjorde jag, jag fick en stor chock och fick tanken nej fy fa*n nu måste jag ta tag i mitt liv. Sen den dagen bestämde jag mig att minska med maten, inte äta bröd, någon gång ibland på helgen om jag ville. Men inte i veckorna, jag valde att inte äta pasta potatis osv. Jag tappade suget för godis, chips, dricka (alkohol, läsk) Jag började cykla och gå över allt istället för att ta bilen. Många tyckte jag var fin som jag var, men jag var inte nöjd. Jag festade en del och man fick alkohol mull kallar jag det! Klart jag kan unna mig ibland att äta go saker och fina middagar. Men jag äter inga stora mängder, min magsäck har blivit mycket mindre och känner mig mätt ganska snabbt. Folk tycker säkert det här är fjanteri, men jag mår bra och känner att det går åt rätt håll. Jag har bra stöttning av min familj och pojkvän. 

Nu i Början av Januari 2012 kände jag att det var dags att ställa mig på vågen. Jag hade känt att kläderna började bli större och jag kände mig mer bekväm med mig själv.  Jag fick smalare ben, ansikte osv. Det som kändes skönt var att folk som inte visste om det tycker att jag hade blivit mindre. Bara det känns skönt, att folk ser det utan att jag säger något. Då blir man jätte glad och nöjd över resultaten. Från den sista augusti till början av första januari har jag gått ner 8,5 kg. Från att ha vägt 58,5 till att väga 49,7 Det känns helt underbart! :) Jag har absolut inte gått på någon bantningskur eller satt mig på svält, utan jag har ätit bra och rört på mig. Dock tar det längre tid att göra så men det blir bättre resultat som håller i längden.Bättre att verkligen ge sig tusan på att man ska klara det och då går det. Kan jag så kan du!

 Här kommer det en bild från augusti till januari! Ni kanske inte ser skilland men det gör jag. :)


Hoppas ni inte tar detta inlägg illa! //kram Paulina


Kommentarer
Postat av: Elin =) 19 år och mamma till Molly<3

Tänk om jag kunde ha samma motivation :P

Det syns att det har hänt något :)

Kram

2012-01-16 @ 22:12:01
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Ana

Verkligen duktigt av dig! Man mår ju så himla mycket bättre av att äta bra, röra på sig och bara känna sig starkare rent allmänt. Har några (läs tio) kilon som jag dragit på mig under de sex åren jag och Jalle varit tillsammans, men nu jäklar har jag bestämt mig för att de ska bort! :) Kan du så kan jag, eller hur? :)

2012-01-16 @ 23:03:51
URL: http://annasvitahus.blogspot.com
Postat av: Sara

HUr mycket har du tränat, blir så peppad. Nu ska jag med!

2012-01-17 @ 21:17:02
Postat av: Anonym

Grymt jobbat!

2012-01-17 @ 21:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0